Velkommen til en trygg handel hos Horisont

Horisont ønsker å bidra til en sikker handleopplevelse for kundene sine og har derfor innført en rekke tiltak på senteret.

Vi befinner oss nok en gang i en tid hvor smittetallene for Covid19 er økende. For mange betyr dette hjemmekontor, avlyste planer og færre sosiale samlingspunkt.

–  Dette er et kollektivt ansvar som krever at vi alle bidrar – også kjøpesentrene. Vi på Horisont ønsker derfor å vise kundene våre at vi tar situasjonen alvorlig og iverksetter derfor tiltak som skal sørge for en trygg handleopplevelse hos oss, forteller Lise Færøvik, senterleder hos Horisont.

Spre handelen utover

Alle Horisonts 70 butikker og spisesteder har økt renhold og fokus på smittevern. Med økt vakthold og egne vakter hos store aktører som Obs og Vinmonopolet, kan kundene alltid være sikker på at reglene for avstand er i tråd med myndighetenes krav.

–  For butikkene våre er det viktig at handelen ikke svikter, samtidig som vi tar pandemien på største alvor. Horisont har siden starten vært en viktig møteplass for dem som bor nord i byen. Selv om vi ikke kan samles på samme måte som før, ønsker vi å tilby et trygt sted å handle.

Hos Horisont er det innført følgende tiltak:

·  Håndsprit tilgjengelig i alle butikker og fellesareal
·  Plakater med maks antall personer i hver butikk
·  Vakthold som sikrer at nødvendig avstand blir holdt
·  Vi oppfordrer til bruk av munnbind dersom det ikke er mulig å holde avstand på minimum en meter.
·  Økt renhold med særlig fokus på kontaktflater og berøringspunkter
·  Merker på gulvet som oppfordrer til å holde avstand
·  Melding over høytaleranlegget én gang i timen som minner om å holde avstand og ta vare på hverandre
·  Kø-ordning i ekstra travle butikker